L’Aeroport de Ciudad Real va ser el primer aeroport privat d’Espanya, amb un cost d’uns 350 milions d’euros gastats en un disseny totalment modernista de 24 mostradors de facturació que inclou una passarel·la per connectar la infraestructura amb l’AVE Madrid-Sevilla. D’aquests diners, una quarta part van estar invertits per la ara ja famosa Caja Castilla La Mancha (CCM) i la resta va estar subvencionat per diners que en part provenien de fons públics dels ciutadans de la comunitat.
El curiós del cas és que, des d’abans que es posés en funcionament, ja estava a la venda!! El volum de deutes que havia generat ja era insostenible considerant la impossibilitat de tancar contractes amb alguna línia aèria per donar un servei... inexistent?! Durant els primers 3 mesos de funcionament, el flamant aeroport va tenir una mitja de 100 passatgers i 5 operacions diàries (incloent vols privats...). Això, senyors meus, és menys servei que el que dóna la parada d’autobús de davant de casa meva!
A qui, amb dos dits de front, se l’hi acudeix anar a fotre 350 ‘kilos’ a 20 minuts amb cotxe de Ciudad Real (Ah! i 10 de Puertollano...) perquè un madrileny QUE DISPOSA D’UN AEROPORT COM BARAJAS se’n vagi a perdre el temps i els calers (agafa l’AVE per arribar a l’aeroport i veuràs...) per anar a volar a Tenerife?!
Com en la majoria de casos -recordem la gran parada de l’AVE que es va construir en els terrenys del parent de l’Espe Aguirre...- aquestes accions sorgeixen dels interessos d’alguns xupatinters que s’embutxaquen grans quantitats de calers (que si el terreny, que si les obres, que si l’adjudicació...) i que després no es fan responsables de les pèrdues d’un pèssim negoci.
Per acabar-ho d’adobar, el govern espanyol va declarar l’any 2002 aquest aeroport com a interès general de l’estat... així doncs ja podem sumar: rescat de la CCM + interès general = rescat nacional. Senyors, altre cop, tornem a pagar justos per pecadors i aquests fills de puta se’n van amb les mans plenes i la cara ben alta.
Ah! I abans d’ahir es va iniciar un expedient de regulació per el 90% de la plantilla que... qui pagarà?! I, mentrestant, a Barcelona ens hem de posar de genolls per tenir més pistes i esdevenir un hub mig internacional quan rebem 33 milions de passatgers a l’any, sent el 8è aeroport més important a Europa.


0 Response for the "L'AEROPORT DE CIUDAD REAL"
Publica un comentari a l'entrada